Ümit Kalko Haberleri
Kişinin yasevimliığı topluluk içinde değeri olan , yetenek, gidiş ve öbür davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tümüdür.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanların davranışlarında belirli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki evetşantısı suretiyle kasıtlı olarak ve isteyerek değdavranışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanılamamı konstrüksiyonlabilmektedir. Fakat, hasetmüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı suretiyle ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin amaçlarına mutabık ) değdavranışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu tanıma nazaran;
· Eğitim bir prosestir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değdavranıştirilmesi amaçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değdavranışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç esas öğesi vardır.
1. Fakatç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim amaçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve değerlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı birlik kültürler muhtevain özdeşdır. Fakatçların içinde ne olduğu ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre nazaran değdavranışebilir, ancak sürecin doğbirliı değdavranışmez.
Eğitim kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birokkalı filozof ve pedagog, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanılamamı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi evetşantıları suretiyle kasıtlı olarak istendik davranış değdavranışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içinde eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları suretiyle”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değdavranışikliği” ve “müddetç” kabilinden kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, isim muhtevain hayat boyu devam fail bir prosestir ve davranışlarda değişiklik meydana getirir. Bu davranış değişimleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişimleri istendik yani beklentilere ve hedeflere mutabık olabileceği kabilinden istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim sürecinin davranışletilmesi ise kasıtlı yani programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Elan açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. Yani eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi edinmek üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belirli bir tasavvur ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendi kendine vüruten plansız ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki birey bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir model olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç esas ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Göz; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziksel unsurlardır. Müddetç; meslek içinde meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, imtihan skorları kabilinden istenilen davranış değdavranışiklikleridir.
Comments